Pár slov na úvod

"Ne každý je ochotný držet diety, ale jíst a hlavně žít zdravě by měl každý. Přeci jen, děláte něco pro sebe a objevíte spoustu nových chutí, nápadů, receptů a potravin. Ke zdravému životnímu stylu patří i cvičení, kterým si pomáháte k delšímu životu a hlavně k tomu, abyste se cítili skvěle! Tak proč to nezkusit! :)"

pátek 23. srpna 2013

Recept na domácí makronky s krémem z mascarpone a marmeládou

Tuhle francouzskou dobrotu znáte doufám všichni. Vynikající! Makronky patří k mým nejoblíbenějším dezertům. Nejlepší (podle mého názoru) je mají v síti francouzských kaváren Paul. Můžete tu ochutnat malinovou, pistáciovou, vanilkovou, čokoládovou makronku a spoustu dalších.
Je pravda, že tato dobrota rozhodně nepatří k těm dietním nebo zdravým variantám. Zkrátka snažit se dělat dietní makronky je nesmysl. Jak už jsem řekla, rozhodla jsem se je vyzkoušet a tak jsem si koupila silikonovou formu v tescomě (,kterou jsem využila i na ovesné sušenky a hodlám ji využít i na cukrový) a dala se do nočního pečení! :D

Ingredience: 65g cukru krupice, 130g moučkového cukru, 110g mandlové moučky, 2 bílky, růžové barvivo, marmeláda (já použila rybízovou), 150g mascarpone (cca 3 lžíce moučkového cukru)

Postup: Trošku bílku si odlijeme stranou (cca lžíci) a zbytek vyšleháme a přidáme do sněhu cukr krupici. Já přidala ještě trošku růžového barviva, aby byly makronky růžové (bohužel málo :D). Moučkový cukru si smícháme s mandlovou moučkou v míse a přidáme sníh (už smíchaný s cukrem). Směs vytvarujte do malých koleček na plech a nechte je chvilku oschnout (měli by se nechat alespoň 3-4 hodiny). Já však v 9 večer tento krok přeskočila. :D Dejte péct do trouby na 140° na 10-15 minut. Makronky vyndejte z trouby a nechte je vychladnout, poté je odloupněte a naplňte krémem z mascarpone (mascarpone utřené s moučkovým cukrem) nebo marmeládou. Pokud jste trpělivý, dejte je do lednice a snězte druhý den, kdy jsou uleželé. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat