Pár slov na úvod

"Ne každý je ochotný držet diety, ale jíst a hlavně žít zdravě by měl každý. Přeci jen, děláte něco pro sebe a objevíte spoustu nových chutí, nápadů, receptů a potravin. Ke zdravému životnímu stylu patří i cvičení, kterým si pomáháte k delšímu životu a hlavně k tomu, abyste se cítili skvěle! Tak proč to nezkusit! :)"

čtvrtek 1. srpna 2013

Cannelloni plněné ricottou

Kdo mě znáte víte, že miluji těstoviny! Dobře na sladko je moc nemusím, ale jinak se po nich mohu utlouct. Nedávno jsem během nákupu zajela s košíkem do regálu s těstovinami a jak jsem tam tak vybírala, narazila jsem na cannelloni, které jsem ještě nikdy nedělala. Vždy mě děsilo to naplňování těchto 'trubiček' a co z toho musí být bordelu. Nakonec jsem přemohla strach a přeci jen je dala do košíku a přinesla si je domů. Další překážkou, díky které jsem měla krabičku s těmito těstovinami asi dva měsíce v šuplíku, byla otázka - čím je vlastně naplním? Měla jsem v plánu tuňákovou pastu a nebo jsem si říkala, že by to šlo i s jednoduchou rajčatovo-lososovou omáčkou.
O víkendu jsem si řekla, že se do nich pustím a už nebudu otálet. Na internetu jsem na stránce apetite narazila na skvělý recept a to na cannelloni plněné ricottou (italským sýrem) a špenátem a přelité rajčatovou omáčkou. A co vlastně je ricotta?


"Sýr podobný tvarohu. Zhotovuje se z kravského nebo kozího mléka a používá se zejména při přípravě sladkých jídel. U nás se dá nahradit lučinou. Je jemnější, protože se nevyrábí z kyselého mléka ale ze syrovátky. Je proto velmi snadno stravitelná, vhodná i pro kojence a pro nemocné. Má vysokou nutriční hodnotu, nízký obsah tuku, vysoký obsah bílkovin. Mezi všemi mléčnými výrobky je to produkt s nejmenším obsahem tuku."

Ingredience: cibule, sušený česnek, balení baby špenátu, balení cannellon, 6-7 zralých rajčat, oregano, sůl, pepř, 500g ricotty, vejce, olivový olej, parmazán (pokud nemáte lze nahradit nějakým jiným sýrem)

Postup (cca 1h): Tento recept si můžeme rozdělit na 3 fáze - náplň, rajčatová omáčka a pečení.

1. rajčatová omáčka - Nakrájíme si cibuli a 1/2 osmahneme na olivovém oleji. Poté přidáme nakrájená rajčata a vaříme pod pokličkou cca 10-15 minut, aby se rajčata hezky podusila a změkla. Přidáme sůl, pepř a oregano podle chuti. 

2. náplň - Jako první si spaříme špenát (přes cedník prolijeme vroucí vodou) a necháme okapat. Dále si na pánvi osmahneme (opět na olivovém oleji) druhou polovinu cibule a přidáme okapaný špenát. Osolíme, opepříme a přidáme sušený česnek, opět podle chutí. Já osobně dala dvě plné čajové lžičky. Špenát necháme vychladnout a mezitím si v míse rozmícháme ricottu s vejcem, poté přidáme i vychladlý špenát a zamícháme. 

3. plnění a pečení - Zapékací mísu vymažeme olivovým olejem a postupně do ní přidáváme naplněné cannelloni (naplňte zdobičkou nebo pomocí igelitového pytlíku) vedle sebe. Vše nakonec zalijte rajčatovou omáčkou a posypeme parmazánem. Dejte péct na 180° a na 20 minut pod pokličkou, aby těstoviny změkly. Dále pečeme ještě 15 minut bez pokličky a máme hotovo!



Žádné komentáře:

Okomentovat