Pár slov na úvod

"Ne každý je ochotný držet diety, ale jíst a hlavně žít zdravě by měl každý. Přeci jen, děláte něco pro sebe a objevíte spoustu nových chutí, nápadů, receptů a potravin. Ke zdravému životnímu stylu patří i cvičení, kterým si pomáháte k delšímu životu a hlavně k tomu, abyste se cítili skvěle! Tak proč to nezkusit! :)"

pátek 21. června 2013

Quinoa po mexicku.

Takže dnes tu pro vás mám recept (pokud se těmto mým pokusům tak dá říkat), jak si připravit výborný oběd či večeři. Pokud jste ještě nikdy neslyšeli quinoe, tak si ji ihned připište do svého nákupního seznamu! :D Jednoduše řečeno - je to obilnina. složitě řečeno?

"Quinoa původem pochází z jihoamerických And, kde se pěstovala až do výše 4 000 metrů. Pro andské civilizace byla po bramborách (a před kukuřicí) druhou nejdůležitější plodinou. Inkové ji nazývali „matkou všech obilnin“ a incký vládce byl tradičně prvním, kdo každoročně zaséval první nová semínka. Americká NASA s ní vzhledem k jejím speciálním vlastnostem počítá jako s jednou ze základních potravin pro vesmírné lety s lidskou posádkou. Quinoa představuje výbornou alternativu k rýži či kuskusu. Mouka z této plodiny se skvěle hodí k přípravám těsta při bezlepkové dietě.  "


Quinou jsem dělala už na několik způsobů. Předminule jsem ji zapékala s rajčatovo-tuňákovou omáčkou s mozzarelou. Tentokráte jsem pospíchala, takže jsem potřebovala oběd, který zabere maximálně 20 minut se vším všudy. Vytáhla jsem z lednice tofu, uvařila quinou a do parního hrnce hodila trochu mražené mexické směsi.

A stejně jako minule, na této stránce čekáte, aby jste se dozvěděli co a jak. :)

30g quinoi
120g tofu (hamburger)
100g mexické mražené směsi
100g zelených fazolových lusků

- jedna porce (350g)
kcal - 380
bílkoviny - 26,4g
sacharidy -  27,1g
     - z toho cukry - 3,4g
tuky - 14,9g

Quinou dejte do hrnce a k ní zhruba 100ml vody. Nechte vařit, quinoa nabobtná (tím že vsákne vodu) a zhruba za 15 minut bude hotová. Mezitím si tofu nakrájejte na kostičky. Zeleninu uvařte na páře, můžete i dohromady. Já jí vždycky hodím do parního hrnce na 15 minut. Popřípadě můžete zeleninu, když ji máte čerstvou nebo polozmrzlou osmažit na pánvi na másle. Nakonec všechno zamíchejte a máte na světě zdravý, ale hlavně chutný oběd! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat